MVVM w Unity – Studium Przypadku

11.06.2019, O4 Coworking w Olivia Business Centre

Wzorzec architektoniczny MVVM (Model-View-ViewModel) to wzorzec opierający się na specyficznym oddzieleniu modelu danych i widoku z użyciem dodatkowej warstwy pośredniej – warstwy modelu widoku. Jak ta sałatka słowna przekłada się praktyczną implementację? Jak wygląda jego zastosowanie w dość specyficznej grupie aplikacji, jaką niewątpliwie są gry? Jak wygląda praca w takim wzorcu z użyciem istniejącego silnika gier (Unity)? Jak wypada on na tle alternatywnych rozwiązań? Jakie zagrożenia i wyzwania czyhają na biednego programistę narażonego na ekspozycję na ten wzorzec? Jako programista C#/Unity od ponad dwóch lat pracujący z tym wzorcem postaram się odpowiedzieć na te pytania.

speaker photo

Andrzej Fałkowski

Inżynier informatyk, maniak gier komputerowych i programista C#/Unity z pięcioletnim stażem komercyjnym. Obecnie starszy programista w Playsoft. Na przestrzeni lat przyłożył rękę do kilkunastu projektów, od dopieszczonych produkcji do totalnych kaszan. Przeciwnik chwytnych haseł. Wyznawca nauki przez praktykę. Pragmatyk.

zobacz nagranie