Kolektywny Designer. Jak sprawić, by zespół (projektował) grał do jednej bramki

Projektant projektuje dla użytkowników i razem z użytkownikami. We współczesnym, wielokierunkowym i ciągle zmieniającym się świecie projektant, aby zaprojektować dla użytkowników, musi współpracować z multidyscyplinarnymi zespołami i zarządzać rozbieżnymi politykami. Oznacza to, że jego podstawowym narzędziem jest nie tylko ołówek, plik figmy czy testy użytkownika, ale także zarządzanie emocjami zespołu, inspiracja i inicjowanie przedsięwzięć. Projektant musi zebrać różnych ludzi i różne punkty widzenia wokół sprawy i uczynić sprawę wspólną sprawą. Współcześni projektanci produktów cyfrowych powinni mieć umiejętności tworzenia więzi społecznych, inspirowania i rozszerzania sprawczości. Design Thinking to idealne ramy do współtworzenia, czyli budowania zespołu wokół wspólnego celu. Jest to solidny proces z kamieniami milowymi, umożliwiający zespołowi wyrównanie emocjonalne i usunięcie niepotrzebnych tarć. Projektant staje się wplecionym w tkankę liderem i przewodnikiem w zgranym, elastycznym i zaangażowanym zespole. Jednakże nie jest to samogrający ‘złoty róg’ ani magiczne zaklęcie. Więc jak wprowadzić zespołowy Design Thinking? Czy to się w ogóle udaje? Jakie niebezpieczeństwa na nas czyhają i co nam grozi jak tego nie zrobimy?

speaker photo

Bart Szczepansky

Praktyk Design Thinking; Apostoł projektowania ukierunkowanego na cel; skupiony na „dlaczego” i „po co”. Facylitator warsztatów, opowiadacz historii, team leader budujący współpracę na transparencji, zaufaniu oraz szacunku dla innych punktów widzenia i kultur.

zobacz nagranie